magazin

Vyplatí se vám vypít svou denní dávku ovoce a zeleniny?

Šťávy souvisejí s obezitou a cukrovkou.

Ovocné a zeleninovové šťávy se často ukazují jako rychlý a pohodlný zdroj vitamínů a všeho dobrého z ovoce. No ne všechno, co se objeví na fotkách módních blogerek, i skutečně prospívá zdraví.

Někteří lidé se domnívají, že šťávy jsou pro tělo výhodnější než konzumace celých plodů. Že tělo lépe vstřebá živiny a trávicí trakt si mezitím může odpočinout, protože ho nezatěžujete vlákninou. Že povzbudíte svůj imunitní systém, odstraníte z těla toxiny a můžete zhubnout.

Jde o zavádění. Neexistují žádné vědecké důkazy, že výtažky jsou zdravější než šťáva, kterou do těla dostanete při snědení celého ovoce nebo zeleniny.

Naopak pití šťáv může za určitých okolností způsobit problémy.

Jak si můžete vychutnat oblíbenou šťávu z ovoce či ze zeleniny, aniž jste škodili svému zdraví?

Příliš rychle vstřebávání cukru
Mnohé potraviny, jako jsou ovoce, zelenina či rostlinné šťávy, přirozeně obsahují cukry. Cukry ve šťávě se však chovají jinak než ty v celých ovocných plodech či v zelenině.

Pokud je ovoce v celku, cukr je uzavřen uvnitř rostlinných buněk. Do krevního oběhu pronikne až poté, co jednotlivé buňky rozloží trávicí systém. Vstřebávání cukru přitom zpomaluje i jiná rostlinná složka – vláknina.

Slevový kód MyKeto Vám pomůže při hubnutí i ušetřit.

PR články

Must Read

Related Articles