magazin

Jaké svačiny vám pomůže připravit kuchyňský robot?

Není žádným tajemstvím, že jsme to, co jíme. Zároveň hraje velkou roli i kdy a v jakém množství jídlo konzumujeme. Proto jsou svačiny poměrně důležitou součástí stravy každého z nás. Co ke svačině připravit, aby to bylo výživově vhodné a zároveň příprava netrvala věčnost?

Co nesmí chybět v žádném jídle

Důležité je si uvědomit, že svačina je jídlo jako každé jiné. Měla by proto obsahovat dostatek ovoce a zeleniny, zahrnovat komplexní sacharidy (například v kvalitním pečivu), tuky (rostlinné, popřípadě v omezené míře i živočišné), bílkoviny (mléčné výrobky, vejce, šunka nebo veganské varianty pro tyto potraviny) a vlákninu. Ze sacharidů a tuků získáte potřebnou energii, bílkoviny zajistí pocit sytosti, tudíž nebudete mít hlad hned půl hodiny po svačině.

Kuchyňský robot vám nejen usnadní práci a ušetří čas, ale také vám zaručí, že je vaše jídlo bez éček a ze surovin, podle vašeho výběru a vkusu. Kvalitní multifunkční robot je sice dražší, ovšem pokud si spočítáte ceny všech přístrojů, jejichž práci zastane, a přičtete k tomu, kolik peněz ušetříte, když nebudete muset kupovat, byť jen pečivo, každý den, zjistíte, že se tato investice vyplatí. S financováním tohoto pomocníka vám může pomoci půjčka bez registru.

Připravte sierze slané i sladké

Nyní již víte, z jakých složek by se měla svačina skládat, aby měla správné výživové hodnoty. Jak toho ovšem docílit? Pro milovníky sladkého může být ideálním jídlem o pauze domácí tvarohový dezert nebo mléčná rýže. Na první recept vám stačí vyšlehat 125 g nízkotučného tvarohu společně s 250 ml tučného tvarohu a 200 ml smetany ke šlehání a k tomu případně vanilkové aroma. Podle chuti můžete přidat trošku cukru a tvarohový dezert je na světě.

Mléčnou rýži vytvoříte přivedením směsi 250 g uvařené rýže, 1 litr mléka a 125 g másla do varu. Přidejte 150 g alespoň 30% smetany, vanilkový cukr podle chuti a vařte v robotu 4 minuty. Oba tyto dezerty můžete ozdobit ovocem a oříšky.

Slanou variantou může být oblíbený salát ve sklenici. V jednotlivých vrstvách se nachází dresink, pevné kousky zeleniny, měkké kousky zeleniny, dále příloha (těstoviny, bulgur), bílkoviny ve formě sýra, vajec nebo masa a nakonec semínka. Kuchyňský robot vám uvaří přílohu a naseká zeleninu, oříšky i semínka. Před konzumací potom stačí sklenici pořádně proklepat a salát je hotový.

Občasné výjimky podporují zdraví

Ačkoli by byl hezký ideál jíst pouze zdravé jídlo, není to v běžném životě aplikovatelné. Většina dospělých nemá takové sebeovládání, aby se nezdravému jídlu vždy vyhnula. A co teprve, když se jedná o děti. Naštěstí jsou občasné prohřešky nejen neškodné, ale dokonce zdravé pro vaši psychiku. Proto je vhodné sobě i dětem čas od času dopřát nějakou tu sladkost či jinou pochutinu.

PR články

Must Read

Related Articles